Empfehlen

Herausgeberporträt

Martin Rothgangel


Prof. Dr. Martin Rothgangel ist Vorstand des Instituts für Religionspädagogik an der Evangelisch-Theologischen Fakultät Wien.


Mehr Infos zum Herausgeber

Herausgeberporträt

Thomas Schlag


Prof. Dr. Thomas Schlag lehrt Praktische Theologie an der Theologischen Fakultät der Universität Zürich.


Mehr Infos zum Herausgeber

Herausgeberporträt

Friedrich Schweitzer


Prof. Dr. Friedrich Schweitzer leitet das Evangelische Institut für berufsorientierte Religionspädagogik (Eibor, Tübingen).


Mehr Infos zum Herausgeber

Herausgeberporträt

Gottfried Adam


Dr. Dr. h.c. Gottfried Adam ist Professor für Religionspädagogik an der Evangelisch-Theologischen Fakultät der Universität Wien.


Mehr Infos zum Herausgeber

Herausgeberporträt

Rainer Lachmann


Rainer Lachmann

Prof. Dr. Dr. hc Rainer Lachmann lehrte Evangelische Theologie / Religionspädagogik und Didaktik des Religionsunterrichts an der Universität Bamberg.


Mehr Infos zum Herausgeber

Abdruckrechte

Text oder Illustration aus diesem Titel verwenden?

Lizenz erwerben
eBook

Martin Rothgangel, Thomas Schlag, Friedrich Schweitzer, Gottfried Adam, Rainer Lachmann (Hg.)

Basics of Religious Education

1. Auflage 2014
416 Seiten
ISBN 978-3-8470-0265-9
V&R unipress

32,99 €
IN DEN WARENKORB  
PDF eBook
Buch 40,00 € KAUFEN
Einzelkapitel (PDF)    

This volume offers an introduction to all questions of teaching Religious Education as a school subject and as an academic discipline related to this subject. The chapters cover most of the aspects that religion teachers have to face in their work, as well as the theoretical background necessary for this task. The volume is a textbook for students and teachers of religious education, be it in school or in an academic context, who are looking for reliable information on this field.
The book has proven its usefulness in German speaking countries. This volume is the English translation of the German Compendium of Religious Education (edited by Gottfried Adam and Rainer Lachmann). The present English version is based on the 2012 edition which aims for a most current representation of the field. The background of the book is Protestant but its outlook is clearly ecumenical, and questions of interreligious education are considered in many of the chapters. The compendium continues to be widely used in Germany, Austria and Switzerland – as an introduction to the field and as a handbook for students who are preparing for their final exams.
The English edition makes this compendium available to students and colleagues in other countries.

Verfügbare Kapitel

Seite 11 - 12
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Introduction

0,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 13 - 28
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Martin Rothgangel: I. What is religious education? An epistemological guide

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 29 - 44
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Rainer Lachmann / Martin Rothgangel: II. Understanding and tasks of the subject-related didactics of Religious Education

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 45 - 62
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Rainer Lachmann: III. History of religious education until the beginning of the 20th century - didactical highlights

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 63 - 80
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Martin Rothgangel: IV. Conceptions of religious education and didactical structures

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 81 - 94
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Friedrich Schweitzer: V. Religious education as a task of the school

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 95 - 112
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Michael Wermke: VI. Religion in school outside Religious Education

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 113 - 130
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Uta Pohl-Patalong: VII. Learning in school and in the congregation. A comparison with regard to confirmation work

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 131 - 144
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Gottfried Adam / Rainer Lachmann: VIII. Reasons for Religious Education in Public Schools

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 145 - 160
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Michael Meyer-Blanck: IX. Forms of Religious Education in the federal states (Länder) of the Federal Republic of Germany

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 161 - 178
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Peter Schreiner: X. Religious Education in Europe

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 179 - 194
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Martin Schreiner: XI. The Relationship between Religious Education and other Subjects

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 195 - 208
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Martin Rothgangel / Robert Schelander: XII. Pupil – empirical methods on perception

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 209 - 224
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Andrea Schulte: XIII. Pupils in a psychological perspective

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 225 - 238
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Manfred L. Pirner: XIV. Pupils – in a sociological perspective

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 239 - 250
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Petra Freudenberger-Lötz: XV. Pupils – in a theological perspective

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 251 - 262
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Elisabeth Naurath: XVI. Pupils and Religion Teachers – in a perspective of gender

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 263 - 278
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Hartmut Lenhard: XVII. Stages of training for teachers of Religious Education

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 279 - 294
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Gottfried Adam: XVIII. Religious Education teacher: profession – person – competence

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 295 - 308
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Friedhelm Kraft: XIX. Curricula for Religious Education

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 309 - 322
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Martin Rothgangel: XX. Religious competences and educational standards for religion

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 323 - 338
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Michael Domsgen: XXI. The dimensions of learning in Religious Education

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 339 - 356
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Rainer Lachmann: XXII. Preparation of lessons

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 357 - 370
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Michael Fricke: XXIII. Biblical themes

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 371 - 384
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Thomas Schlag: XXIV. Systematic topics

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 385 - 396
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Christian Grethlein: XXV. Interreligious topics

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 397 - 414
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

Gottfried Adam / Martin Rothgangel: XXVI. What is 'good' Religious Education?

5,00 €
In den Warenkorb
PDF
Seite 415 - 415
Martin Rothgangel, Thomas Schlag (Hg.) et al.

List of authors

0,00 €
In den Warenkorb
PDF


Mehr Infos zum Buch

Leserstimmen  


Eigene Leserstimme abgeben


Eigene Leserstimme abgeben

Ihr Name:*
Ihre E-Mail:*
Ihr Kommentar:*
Sicherheitscode:* Bitte Sicherheitscode eingeben

Im Kommentar sind keine HTML-Formatierungen und URLs erlaubt. Die Leserstimme wird nach Prüfung durch den Verlag hier veröffentlicht.